NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

Els preveres joves i seminaristes de Catalunya participen en la presentació del nou Pla de formació sacerdotal a Tiana

enviar a un amigo

El dia 2 de maig Mons. Jorge Carlos Patrón Wong, arquebisbe secretari de la Congregació per al Clergat, convidat per l’arquebisbe de Barcelona Mons. Juan José Omella, i amb l’assistència de Mons. Joan-Enric Vives, arquebisbe-bisbe d’Urgell i president de la Comissió episcopal de Seminaris i Universitats de la CEE i de Mons. Enric Benavent, president de la Comissió episcopal de Doctrina de la Fe de la CEE, va tenir una trobada, a la Casa d’Espiritualitat Maria Immaculada de Tiana (Barcelona), amb una seixantena de preveres joves de tot Catalunya, ordenats en els darrers anys.

Mons. Patrón va presentar als sacerdots els punts claus de la nova Ratio Fundamentalis Institutionis Sacerdotalis (Nou Pla de formació sacerdotal) «El do de la vocació presbiteral» que va ser promulgada el 8 de desembre del 2016 i que tracta del temps de formació inicial als seminaris però també de tota la formació permanent dels sacerdots.

El secretari per la Congregació del Clergat va destacar la unitat i continuïtat de la formació sacerdotal: una sola formació que resulta ser cumulativa, al llarg de tota la vida sacerdotal. Per a Mons. Patrón aquest ser deixebles, aquest seguir Jesucrist, no pot realitzar-se fora d’una comunitat, ningú no pot formar-se sol. El camí discipular significa l’escolta de la Paraula de Déu, la participació en la vida de la comunitat cristiana, la vida sacramental i l’art del discerniment. També va destacar la gradualitat de la formació i la necessitat d’una pastoral de comunió presbiteral. Un treball per grups i un diàleg obert amb Mons. Patrón va cloure la Jornada.

Posteriorment, a la tarda, al Seminari Conciliar de Barcelona, el Secretari de la Sagrada Congregació per al Clergat, Mons. Patrón, amb la presència dels bisbes de Barcelona, Urgell, Terrassa, Tortosa i auxiliars de Terrassa i de Barcelona com també dels rectors dels Seminaris de Catalunya (Barcelona, Terrassa i Interdiocesà) va presentar la Nova Ratio a tots els seminaristes.