NOTÍCIES DIOCESANES AGÈNCIES I PREMSA CULTURA I ESPECTACLES

L’arxiprestat de l’Alt Camp celebra la 30a trobada de cristians

enviar a un amigo

Aquest any la trobada, celebrada el diumenge dia 30 d’abril, ha subratllat la importància del cant en la litúrgia.

La 30a trobada de cristians de les parròquies de l’Alt Camp es va iniciar a l’església del Monestir de Santes Creus amb el concert a càrrec de l’Schola Gregoriana de Catalunya, dirigida per Ramon Vilar, i del cor Arsmusica, que dirigeix David Molina, acompanyats per l’organista Santi Vilarubia. Amb aquest concert es va posar de relleu la influència del cant gregorià a la polifonia. Un cop acabat, Mons. Miquel Barbarà, director del Secretariat diocesà de Música Sacra, va oferir una reflexió sobre el cant i la música en la litúrgia parroquial. Mn. Barbarà va convidar als presents a reflexionar sobre el paper de la música i del cant en la litúrgia a les parròquies, partint de la diferència entre què vol dir cantar la litúrgia i cantar durant la litúrgia com també el fet de diferenciar una celebració litúrgica d’un concert.

Seguidament els participants es van desplaçar fins al Pont d’Armentera on va tenir lloc el dinar i la celebració de l’eucaristia a l’església parroquial. Abans, però, Mn. Vicenç Ribas, rector de la Parròquia, va presentar el retaule barroc de Santa Magdalena i del Sant Crist, que es venera cada 3 de gener en record del vot de poble fet l’any 1809 en agraïment per haver-se salvat de la invasió napoleònica. L’actual és de l’any 1939.